Krachtvol

success and gesture concept - close up of teenagers hands on top of each other outdoors

Naast mijn psychologische scholing heb ik mij tijdens mijn opleiding als docent gespecialiseerd in de remedial teaching.

Ik richt mij als remedial teacher vooral op de begeleiding van leerlingen met schoolproblemen door hooggevoeligheid, hoogbegaafdheid, prikkelgevoeligheid en minder ontwikkelde executieve functies. Ik begeleid jongeren, ouders en scholen.

Adviezen, begeleiding, coaching en counselling

De begeleiding is erop gericht om volop in je kracht te gaan staan en om te leren gaan met alles wat er in deze periode van je leven op je af komt.
Er verandert van alles in je lichaam, school en ouders stellen eisen aan je en vrienden en leeftijdsgenoten willen soms weer tegenovergestelde dingen van je en wat wil je eigenlijk zelf?
En wie ben je eigenlijk?

 

Eigenlijk wil je gewoon lekker jezelf zijn

Mogelijke inhoud begeleiding

  • Omgaan met hooggevoeligheid
  • Omgaan met hoogbegaafdheid
  • Trauma & rouwverwerking
  • Omgaan met angst
  • Omgaan met woede
  • Omgaan met onzekerheid
  • Omgaan met stress en spanning
  • Omgaan met de veranderingen van je lichaam
  • Omgaan met je ouders
  • Begeleiding bij school – of studiekeuze
  • Faalangst training en begeleiding
  • Sociale vaardighedentraining en begeleiding
  • Weerbaarheid vanuit je eigen kern
  • Jezelf blijven
  • Begeleiding bij pestproblemen
  • Bewust en geweldloos communiceren
  • Etc.

Werkvormen

  • Adviezen
  • Huiswerkbegeleiding
  • Creatief
  • Gesprekken
  • Ontspanning
  • Oplossingsgerichte coaching
  • Mission Possible
  • Tieneryoga
  • Mindfulness voor jongeren
  • NLP/ RET- Herstructureren
  • Enneagram
  • Talentenspel
  • Werkvormen die ook bij volwassenen ingezet worden

 

Begeleiding en mijn achtergrond

Oorspronkelijk was ik werkzaam als docente maatschappijleer in het voortgezet onderwijs, daar werkte ik dus met jongeren, zoals jullie. Als docente maatschappijleer ben ik geschoold in de sociale wetenschappen op universitair niveau; zoals psychologie, ontwikkelingspsychologie en pedagogiek, maar bijvoorbeeld ook sociologie.

Later heb ik mij ontwikkeld als therapeute en coach.

Lichamelijke klachten
Mijn aanpak bij lichamelijke klachten is hetzelfde als bij volwassenen.